شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

600 هزار نفر طی 18ماه به مشترکان اینترنت پرسرعت کشور اضافه شد

تیک نیوز

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱:۰۰


تغییر عادات رفتاری کاربران ایرانی، مهم‌ترین عامل توسعه و تجاری‌سازی سرویس‌های ارتباطی نوین در کشور خواهد بود.

وایمکس نیوز -  تمدن، مدیرعامل یک شرکت اینترنتی، بهره‌گیری از فناوری‌های مخابراتی روز دنیا همچون وایمکس، نسل سوم (3G) و حتی LTE را برای رفع نیازهای روزمره در خدمات دیتا، مفید و ضروری ارزیابی کرد.

او افزود: گر چه آمار خیلی شفافی از سرویس‌های دیتای GPRS اپراتورهای موبایل وجود ندارد و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از میزان استقبال سرویس‌های اینترنت موبایل ارایه کرد، اما همانند سایر کشورها، با تغییر عادات رفتاری کاربران که ناشی از الزامات زندگی شهری و کوچک بودن آپارتمان‌هاست، مردم زمان کم‌تری را در خانه‌های خود می‌گذرانند.

وی ادامه داد: در نتیجه ضرورت دسترسی راه دور (Remote) به اینترنت و خدمات دیتا در کلیه فعالیت‌های شخصی، شغلی، تحصیلی و اجتماعی به تدریج به یکی از نیازهای اصلی و روزمره عامه مردم مبدل خواهد گشت.

تمدن گفت: علاقه شدیدی که در تولید و به اشتراک گذاشتن محتوای وبلاگ‌ها، انجمن‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی در کشور مشاهده می‌شود، با تغییر عادات رفتاری استفاده اینترنت در خارج از محل سکونت، درخواست کاربران ایرانی از سرویس‌های وایمکس و 3G در 5 سال آینده به شدت افزایش خواهد یافت.

او با بیان رشد 600 هزار مشترک اینترنت پرسرعت (ADSL) در 18 ماهه گذشته، بیان کرد: در صورت فراهم شدن فضای تجاری باز و آزاد، حداقل 7 میلیون مشترک باند وسیع تا سال 1394 جذب خواهد شد.

منبع: گروه علمی طیف

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو